Bewolkt Alanya

7 november 2013 - Antalya, Turkije

Vandaag voor het eerst compleet bewolkt met een spatje regen. De afgelopen dagen was het ook wel
gedeeltelijk bewolkt maar daar wist de zon altijd weer doorheen te breken.
De temperatuur loopt dan op tot 29 graden in de volle zon. Een prima temperatuurtje om op een ligbedje met een boekje te chillen.
's ochtends naar het strand, daarna terug naar het hotel voor de lunch om vervolgens de laatste uurtjes zon tot 15 uur te pakken. Daarna neemt de kracht vd zon snel af. Toch blijft de temperatuur 's avonds en 's nachts op 20 graden hangen.
Dus ook het diner nuttigen we lekker buiten. Al met al niet echt een vakantie om een afwisselende blog over bij te houden.
Vandaag hebben we vanwege de bewolking de dolmus naar Alanya gepakt.
Leuk om er even uit te zijn, maar niet een stad met rijke cultuur, om uren doorheen te dwalen.
Het stuk bij de haven is wel leuk, het eindigt bij een stuk oude stadsmuur die omhoog voert naar een vesting boven op een heuvel.
Leuk om te beklimmen als het nog een keer bewolkt is en ik me minder geradbraakt voel.
Dat heeft alles te maken met het matras die niet onder doet voor de hardheid van een baksteen! Tel daar een kussen bij op die uit zijn voegen barst v.d. kapok en het feest der slapeloosheid is begonnen...
Hopelijk ben ik vanavond zo moe dat ik wel een keer een hele nacht doorslaap en niet wakker wordt van een stijve rug of heup.
Als mijn vader dan ook nog opgeknapt uit de OK komt vanavond is dat ook weer een zorg minder.
Voor degene die het nog niet wisten: mijn vader werd de dag dat wij vertrokken weer opgenomen in het ziekenhuis omdat zijn heup uit de kom was geschoten.
Tegelijkertijd werd er een bacterie in zijn lichaam ontdekt waarvan men het vermoeden heeft dat die samenhangt met de ontsteking in zijn arm.
Omdat de pijn zo hevig was en de algehele constitutie niet best is, gaat de chirurg vanavond zijn arm operatief 'schoonmaken'.
Hopelijk vermindert dat de pijn en de verwachting is dat de antibiotica dan misschien wel aanslaat.
Al met al een zorgelijke toestand.
Wordt vervolgd....