In de trein op weg naar Leiden

16 juni 2013 - Utrecht, Nederland

Vanmorgen zijn we om kwart over 7 vertrokken naar Faro. Huurauto ingeleverd, ingechekt, kop koffie gedronken en in het vliegtuig gestapt. Het sloot allemaal naadloos op elkaar aan. Zo ook naar Eindhoven CS en de trein naar Leiden. Om half 5 zijn we weer op Leids grondgebied.

Ik moet even wennen aan de overgang. Andersom, van Nederland naar de vakantiebestemming gaat toch een stuk makkelijker altijd (-:

Vrijdag en zaterdag hebben we niet veel gedaan. We hebben ons de luxe van strandbedjes en parasol gepermitteerd en hebben een beetje op het strand gevegeteerd en wat souvenirs nog gekocht. Hoogtepunt van deze 2 dagen was het diner met aansluitend flamenco/ buikdansshow in het casino.

Ik had er niet veel van verwacht, maar de ambiance was bijzonder. Een enorm grote zaal, vnl zwart gedecoreerd met wel duizenden kleine lichtjes in het plafond en de wanden, waardoor het een effect kreeg van een sterrenhemel. De tafels waren met wit linnen gedekt
en op elke tafel stonden er 2 rode art deco schemerlampjes. Als je er vanuit gaat dat er zo'n 60 tafels opgedekt stonden, kan je je voorstellen dat het een mooi gezicht was. Het 3 gangendiner werd vlot geserveerd en de obers zorgden dat de wijn en waterglazen gevuld bleven.

Er waren alleen maar Portugeze families, we waren weer zoals vaak deze vakantie, de enige toeristen. De show was vermakelijk maar duurde een beetje lang. Het was een mix tussen Arabische buikdans en Spaanse flamenco dans. Gisteravond hebben we afgesloten met een etentje bij het rei del mix restaurant van vrijdagavond. De 3 weken zijn voorbijgevlogen, waarschijnlijk ook omdat het zo'n leuke vakantie was.

1. Mandy:
    welkom thuis!
    wat is het snel gegaan, en hopelijk heb je weer nieuwe energie.
    De hollandse zomer moet nog beginnen.....
    succes met wennen aan thuis zijn en werken.
  2. Mireille:
    16 juni 2013
    Welkom thuis! Ik heb het heel leuk gevonden jullie belevenissen te lezen de afgelopen 3 weken!
    Daan, tot snel weer in de sportschool!
  3. Ria:
    16 juni 2013
    welkom thuis, leuk jullie zo gevolgd te hebben tijdens de reis.
    wij zijn gister thuis gekomen, zou zo wel weer terug willen.
    dinsdag weer aan het werk en jij ook deze week weer.
    gr Ria
  4. Sandra:
    23 juni 2013
    Met terugwerkende kracht jullie reisverhaal gelezen. Wat leuk! Het was net alsof ik zelf even door Spanje en Portugal heb gereisd. Je vertelt het ook heel leuk, soms bijna schilderachtig. Dan krijg ik er een beeld bij, vooral met het eten dan krijg ik trek ;). Die tegenstellingen in locaties, plaatsjes, bezienswaardigheden en niet te vergeten het weer klinken ook heel leuk. Zeker niet vlak deze vakantie, volgens mij hebben jullie je prima vermaakt. En ik door het te lezen! Groetjes, Sandra