Lekker temperatuurtje hoor......35 graden!

12 juni 2013 - Córdoba, Spanje

Vandaag de 2e dag Cordoba. We hebben voor de 12 uur uitcheck gisteren eerst nog een wandeling naar ' la Grande Laguna' gemaakt (5 km) Geen idee wat ik me er bij voor moest stellen. Ik dacht dat het een intens helder blauw meer moest zijn. Het bleek een koers maar daarom niet minder sprookjesachtig. Op ko de boswachter na waren wij de enigen.
Als je je ogen dichtdeed, waande je jezelf luisterend naar een meditatie cd.

Daarna wilde ik nog even naar het olijvenmuseum. Je logeert tenslotte niet iedere dag naast een olijvenmuseum, niet waar? En in Nederland liggen ze ook niet voor het oprapen...
Het was zeker de moeite waard. Ik weet nu bv. dat de olijven d.m.v. stokken uit de bomen worden geslagen. Ze vallen dan op netten, waar ze worden gesorteerd en van daaruit verder worden verwerkt.

Op weg naar Cordoba zagen we de temperatuur met het uur stijgen, tot een max van 35. Graden. Dat betekende voor ons inchecken bij Hotel las Adelfas en zo snel mogelijk het zwembad zien te vinden.

Zelfs 's avonds om 23u was het nog 28 graden. Dat is een temperatuur waarbij je de neiging hebt om het weinige dat je aanhebt, uit te trekken om het wat koeler te krijgen. Maar zelfs dat helpt niet. Ik was vergeten hoe zwoele avonden ook alweer voelden...

De warmte maakte dat we besloten om vanmorgen al om 9 uur naar de Mest te gaan lopen (5km) Eerlijk gezegd had ik geen zin meer in wéér een oud gebouw, maar onder het mom van: we zijn er nu tóch, ben ik toch maar gegaan.
En.....de Mesquita heeft me niet teleurgesteld. Ik was diep onder de indruk! Dat mensenhanden dit konden maken...(zie foto's)
Het leek net of we een schilderij van Esscher waren binnengestapt.

Daarna hebben we nog wat door de stad rondgedoold, alvorens onze barre tocht van 5 km door de verzengende hitte te aanvaarden. Met ons koele zwembad in het vooruitzicht.

Zoals gezegd onze laatste dag in Cordoba én Spanje. Morgen voor 4 dagen naar Quarteira. In Portugal. Volgens mij is daar behalve strand en golf niks te beleven. Maar dat is ook de bedoeling. Even 2 volle dagen niks....en dan zit het er helaas weer op )-: