Alcazaba en general life

9 juni 2013 - Granada, Spanje

Ten eerste de jarigen van vandaag even feliciteren: Tiny en Aiso van harte!

Gisteren zijn we rustig aan opgestart, het was tóch koud. Geen noodzaak om vroeg de stad in te gaan.

Ontbijt op de camping is inbegrepen, dus eerst maar eens op ons gemak wakker geworden met een sterke café solo en een tostada tomaat.
Het algemene Spaanse ontbijt. Zo
eenvoudig, maar zo lekker. Een halve
geroosterde baguette met verse tomatenpulp, een beetje zout en olijfolie.

Maar dat is waarschijnlijk alleen omdat je
op vakantie bent. Ik weet niet of een geroosterde boterham met tomatenpulp van de smakeloze Hollandse tomaten in de Milanenhorst hetzelfde effect op me heeft.

Enfin, ik dwaal weer af in mijn verhaal....Na het ontbijt de bus gepakt naar Granada centrum. Gelukkig lagen alle bezienswaardigheden weer op zo'n 800 meter hoogte (-:
Dat was dus weer een hele klim. Ik kan merken dat ik ouder wordt, het lijf begint te protesteren. Last van mijn knie en rug en algehele stijfheid in de spieren. Conditioneel houd ik het aardig vol, met dank aan de vele uren die ik voor de vakantie in de sportschool heb doorgebracht.

Het was wel weer de moeite waard, waar mijn aandacht vnl. naar uitgaat zijn de tuinen met zijn subtropische inrichting, en al die kleurenpracht. En de vergezichten die je onderweg tijdens zo'n klim tegenkomt. Het had wel een zeer hoog toeristengehalte trouwens: meer dan een uur in de rij gestaan voor een kaartje! En eenmaal door de entree heen was het erg druk. We kregen er een beetje het 'Keukenhof' gevoel bij.

Rond 18 uur waren we uitgekeken en tegen 19 uur zaten we aan een flesje wijn en een bord met 12 tapas. Daar was ik ook enorm aan toe op dat moment (-:

Rond 21u waren we weer terug op de camping, waar we nog even gerelaxt hebben. Volgens mij heb ik het geen 23 uur meer zien worden. Té moe.

Vandaag is het tijd om weer een deurtje verder te gaan. Baeza is de volgende bestemming. Daar wacht een spahotel op ons, met div. sauna's, binnenzwembad, bubbelbad etc. Het lijkt wel alsof het zo moet zijn want het weer werkt qua temperatuur echt niet mee: 18 graden! Brrr, is maar koud, vergeleken bij wat we gewend waren. Maar het is droog en dat is het belangrijkste.

1. Ed:
    10 juni 2013
    Ik vind dat je heel leuk en levendig kan vertellen over wat je meemaakt op je reis.Het is net alsof ik erbij ben.
  2. Nicolien:
    10 juni 2013
    Whahahaha, af en toe heb ik ook een beetje het gevoel alsof je erbij bent, Ed.