Bewolkt en fris Granada

7 juni 2013 - Granada, Spanje

Zoals in de vorige blog benoemd, zijn we gisterochtend eerst naar de vlindertuin geweest. Het was een leuke afwisseling op een paar brokken oude stadsmuren, maar het stelde feitelijk weinig voor. Wel leuk voor Ed om zijn nieuwe fototoestel uit te proberen op de vlinders.

Ik heb erg om hem gelachen. Er was 1 blauwe vlindersoort die echt heel mooi was,maar zich niet liet 'vangen' op de foto omdat hij niet stil bleef zitten op 1 plek. Ed holde daar als een verwilderde Japanner achteraan. Het is hem uiteindelijk wel gelukt de vlinder vast te leggen d.m.v. de sportstand.

Leuke bijkomstigheid was een Buddhatempel op hetzelfde terrein. Een vreemde gewaarwording boven op een Spaanse heuvel! Niet echt een plek waar je een Buddhatempel verwacht.

Na een uurtje hadden we het wel gezien en bovendien hadden we afgesproken in de haven met Anneke en Rob, een collega van mij met haar man. Zij zijn op vakantie in Torremolinos. We hebben een bakkie gedaan en zijn toen naar onze volgende bestemming voor 1 nacht gereden: Nerja.

Een schattig authentiek plaatsje bovenop een rots, balcon d' Europe geheten. Wel erg toeristisch met vnl. weer Engelsen. Rond 15.30u hebben we onze intrek genomen in Hostal Nerjasol. Een superleuk, mooi, schoon hotel met een antieke Spaanse inrichting. Bovenop het hotel een dakterras met ligbedden en een douche. Zowel Nerja als Nerjasol kan ik zeker aanbevelen!

Wij hadden toch maar voor het strandje gekozen, in een baai beneden aan de rots. Van bovenaf zag het er heel idyllisch uit, maar eenmaal beneden gekomen bleek het een openbare kattenbak. Er zaten veel zwerfkatten die het zo te ruiken heerlijk vonden hun behoefte op het grindachtige zand te doen. Zo zie je maar weer: niets is wat het lijkt!

Vlak voordat ik vanmorgen wakker werd droomde ik over een wegversperring, in de zin van een afsluiting v.d. weg. We konden geen kant op, het hield gewoon op en er stond niet aangegeven hoe we dan moesten rijden.

En geloof het of niet, dat gebeurde vanmorgen 2x toen we op weg gingen naar Granada! De eerste keer zijn we op goed geluk een andere weg ingeslagen. Dat bleek toevallig goed uit te pakken totdat we zo'n 30 km verderop weer op een afgesloten oprit naar Granada stuitten.

Na veel gezoek en met behulp van een ouderwetse kaart (de navigatie liet ons ook in de steek) kwamen we met een uur vertraging eindelijk op een juiste weg naar Granada. Je rijdt het hele stuk vanaf de kust naar Granada door de bergen. Droge vlaktes met zo nu en dan een bergdorp. Echt weer heel anders dan het landschap dat we de afgelopen 2 weken voorbij hebben zien komen.

Dit keer zitten we op camping Maria Eugenie, 2 km van het centrum van Granada. De voorkant v.d camping ligt aan de snelweg en de achterkant stap je zo het boerenland in.

We hebben een 2 persoonskamer met eigen toilet en wasbak. Alleen als we willen douchen moeten we dat in het toiletgebouw doen. Maar je kan niet alles hebben voor 26 euro per nacht (-: Er zit zelfs een koelkast in, een prettige bijkomstigheid. Alhoewel het op dit moment niet echt nodig is. Het is bewolkt en vanavond was het 19 graden! Brrr....niet meer gewend.

De camping eigenaresse vertelde dat deze temperatuur voor Granada voor deze tijd van het jaar uitzonderlijk is. De zomer begint hier normaal gesproken al in mei en in juni is het dan 45 graden! Het heeft de hele winter ook enorm veel geregend. Wij vinden het niet zo erg dat het niet zo warm is.....
Morgen staat in ieder geval een bezoek aan het Alhambra op het programma en voor de rest zien we wel.