Dagje cultuur in Malaga

6 juni 2013 - Málaga, Spanje

Vandaag hebben we vele kilometers gelopen. Om 9 uur zaten we al in de bus naar Malaga.

We zijn onze tocht gestart met een bezoek aan de kathedraal. Daarna het Picassomuseum bezocht, toen door naar het Alcazaba, een burcht bovenop een heuvel (het voelde als een berg! Zeer stijle paden) Het uitzicht was adembenemend mooi (zie foto's) en valt eigenlijk niet op foto's te vangen.

We hadden een combikaart gekocht, tevens entree voor castillo de Gibralfaro, dus daar moesten we ook nog even heen. Ondanks dat ik het inmiddels wel gehad had met de oude stenen, moet ik toegeven dat dit bezoek ook zeer de moeite waard was.

Als afsluiting van deze cultuurtrip zijn we op een terras in de jachthaven neergestreken. Een zeer welkome, verkoelende afwisseling. Het was inmiddels 15.30 uur en van de 6 uur hebben we zeker 5 uur gelopen, waarvan een groot deel geklommen.

Rond 17u waren we weer terug bij ons appartement. Snel de strandtas gepakt en richting zee gegaan. Daar was het heerlijk! Rustig, een aangename temperatuur en lekker koel water! Echt een beloning na zo'n dag. Tot half 8 konden we nog van het warme zonnetje genieten.

Op de terugweg langs de buurtsuper gelopen om de ingrediënten voor een maaltijdsalade te halen. De rest v.d. avond in het appartement doorgebracht. De leukste plek tot nu toe wat mij betreft. Zowel het appartement als Malaga kan ik iedereen van harte aanbevelen! Morgen moeten we alweer weg helaas. De rest van Spanje ontdekken. Morgenochtenf gaan we eerst naar de vlindertuin van Benalmadena en daarna door naar Nerja, balcon d' Europe.

1. Gerard:
    6 juni 2013
    Leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn over Málaga.
    Ben erg benieuwd naar het appartement, misschien een leuke aanrader voor onze website.

Goede reis!
  2. John:
    6 juni 2013
    5 uur gelopen? Het moet wel vakantie blijven he? Lekkere workout, dat dan weer wel. Gelukkig de dag lekker afgesloten in het zonnetje aan de zee. Op naar Nerja! Geniet er lekker van.