Morgen naar Spanje!

29 mei 2013 - Albufeira, Portugal

Vanmorgen bij de healthclub aangekomen stonden we voor een dichte deur! Bij navraag bleek er nog een andere fitness te zijn in een buitenwijk van Albufeira. Midden in een soort Merenwijk lag hotel Bellavista, voorzien van een spa en een fitness ruimte.

Op de vraag of ik een hotelgast was zei ik met mijn eerlijke hoofd natuurlijk weer nee, wat ik moest bekopen met 10 euro.
Eigenlijk had ik met een hautain, stalen gezicht door moeten lopen alsof het de normaalste zaak v.d. wereld was en ik als zojuist gearriveerde kersverse gast daar even mijn workout kwam doen.
Maar helaas, deze held op sokken heeft op dit gebied niet de genen van opa Krogt geerfd (-:

Prettige bijkomstigheid was dat ze dezelfde crosstrainer, loopband en roeiapparaat als bij mijn eigen sportschool hadden.
Dus ik me een uur in het zweet gewerkt terwijl Ed boven een uurtje ging lezen bij het zwembad.

Misschien komt het een beetje obsessief over om op vakantie te gaan sporten, maar ik ben als de dood dat de 6 kg die ik ben afgevallen er weer aankomen. En ondanks dat ik gezond eet en.niet snoep, drink ik wel een wijntje en eet iets meer brood dan thuis.

Na het sporten via de Lidl terug naar het appartement gereden. Aldaar verse groentesoep en een salade met vis gemaakt.
Op ons balkon met uitzicht op zee deed de lunch niets onder voor een lunch in een restaurant. Minstens net zo lekker en een heel stuk goedkoper! En zo kunnen we de kosten een beetje beheersen, anders wordt 3 weken vakantie onbetaalbaar.

Vanmiddag naar het strandje voor het appartement geweest.We dachten dat het behoorlijk koud zou zijn maar dat viel dus reuze mee! Het strandje ligt tussen 2 rotsen die waarschijnlijk veel wind tegenhouden. Smeren, smeren, smeren en dan toch nog rond half 7 lekker rood terugkomen. Ik althans, Ed is binnen no time bruin zonder te verbranden.

Thuisgekomen, lekker in bad gegaan met een scheut ordinaire keuken olijfolie in het water. Ondertussen had Ed de spaghetti van gisteren en de soep van vanmiddag opgewarmd en kon ik zo aanschuiven toen ik was uitgebadderd.

De tijd vliegt, het is inmiddels al weer 20.32 u. Nu nog even chillen en zometeen nog even op pad voor een koffie buiten de deur. En dan is dag 3 alweer voorbij en zit onze tijd in Portugal erop!

Morgen om 11u uitchecken en dan op weg naar Matalascanas, gelegegen in een natuurreservaat aan de kust van zuid Spanje. Ik ben benieuwd.....Mijn verwachtingen zijn niet heel hoog gespannen, daar ik op YouTube een filmpje heb gezien van.het gebied; een hoop dooie struiken in een uitgestrekt dor landschap.

Maar dat mag de pret niet drukken, want ons hotel ligt op 100 mtr van het strand en mijn boek is nog lang niet uit, mijn bikini nog niet versleten en de zonnebrand nog niet op!

1. Nancy:
    29 mei 2013
    Zo hee, jij bent goed bezig!

t klinkt allemaal fantastisch! Lekker zonnetje, beetje zonnen, beetje flaneren... Hopen dat Spanje net zo fijn wordt!

xxx
  2. Leon:
    29 mei 2013
    Klinkt allemaal weer lekker. Wat die gene betreft...tijdens mijn interrail ging ik vaak ontbijten bij hotels...
    Het natuurreservaat zal nu nog niet dor en droog zijn. Dit is wel de goede tijd van het jaar. Staan in Portugal nu ook de bomen in bloei met de lila bloemtrossen?
  3. Ronald:
    30 mei 2013
    Hé Buuf & Buum,
    Blijft leuk om te lezen. stoer dat je in de vakantie blijft sporten!
    Ben benieuwd of Spanje ook leuk wordt, maar dat zal best.
    Veel plezier en op naar het volgende verslag