Wordt vervolgd...verslag van 28 mei

29 mei 2013 - Albufeira, Portugal

We zijn gisteren dus inderdaad naar Albufeira gaan lopen. We wilden over het strand, maar stuitten beneden aangekomen stuitten we in in de verte gelijk al op een grote rotspartij die uitmondde in zee. Zo te zien liep er ook geen pad, zodoende werden we genoodzaakt om terug omhoog te lopen (kuitenbijtertjes die wegen) en een stuk door het dorp te lopennom de rots te omzeilen.

We liepen langs een zandpad naar beneden waar we tussen de struiken een kip met een stuk of 6 kuikentjes tegenkwamen. Zo schattig en een rare gewaarwording op deze plek. Toen we op het strand liepen liet vader Haan uit de verte vanaf de struiken op de rots even zijn stem gelden. En dat is helemaal een gek geluid. Een associatie die niet klopt in je hoofd: kukeleku - strand.

Inmiddels was het weer opgeknapt. Wisselend bewolkt met af en toe een zonnetje zoals onze weerman dat zo mooi kan zeggen(-;
Dus vestje aan, vestje uit....want met zon erg warm en zonder zon, erg koud. Maar het was in ieder geval droog!

In Albufeira aangekomen zijn weer eerst even gaan zitten voor een ijsje voor Ed. Daarna op zoek naar een WiFi gelegenheid. Dat is in Albufeira dus geen enkel probleem. We hebben de roltrap (?? Ook gek, in de openlucht in een dorp een roltrap naar een uitkijkpunt) naar boven genomen.

Restaurant 'Sailor' had WiFi en een fabuleus uitzicht over Albufeira en de zee. Het viel ons trouwens op dat het in Albufeira een stuk rustiger is dan vorig jaar en dus minder weerstand oproept. Engeland is hier goed vertegenwoordigd! Waarschijnlijk mei vakantie voor hen.

Nadat ik mijn blog geplaatst had en de inwendige mens verwend hadden met koffie en thee zijn we teruggelopen naar ons appartement. Al met al toch zo'n 4 uur in de benen geweest!
'Thuis' spaghetti al tonno gemaakt met verse tonijn.
We hadden 's ochtends boodschappen gedaan bij de Lidl die dus ook een verse vis afdeling had. Geweldig! En wederom erg lekker, al zeg ik het zelf (-,

Na het eten (19u) waren we allebei zó moe dat we besloten even een uurtje te gaan slapen. Dat is dus 12 uur geworden! Vanmorgen on 7 uur opgestaan.
Ed komt nu net uit bad. We gaan ontbijten op ons balkon in de zon en dan ga ik even een uurtje sporten in de healthclub van Albufieira. Daarna wordt het tijd eens bij te gaan bruinen vandaag, want het is schitterend weer. Strakblauwe lucht!