Praia da Ouro

28 mei 2013 - Albufeira, Portugal

Vanaf de plek waar ik typ, heb ik zicht op zee. Het is alleen niet zo idyllisch zoals ik me gisteren had voorgesteld dat het zou zijn. Ik kijk in een groot donker gat, waar de grijze zee aan de horizon overggaat in de donkere lucht.

Cynisch genoeg lazen we in de krant dat het weer in Nederland prachtig is. Nou, we gunnen het jullie van harte hoor, want onze tijd komt ook nog wel. Alleen het feit al dat je niks "moet" en geen verplichtingen hebt, geeft al een heerlijk vakantiegevoel. Dus een mindere dag qua weer nemen we voor lief.

We hebben echt een onwijs leuk appartementje, een beetje gedateerd, maar met alles erop en eraan. Het is zeer ruim en de badkamer heeft een bad, altijd mooi meegenomen. Onze slaapkamer is een entresol (een zoldertje met open structuur met een trap die uitkomt in de woonkamer met open keuken, eigenlijk een soort balkon in je huiskamer) Het appartementje ligt op 1 minuut lopen v.d. restaurantjes en winkels en op 1 min lopen van het strand. Ideaal dus!

De reis gisteren liep heel voorspoedig. We hadden met het openbaar vervoer prima aansluitingen, geen vliegvertraging en ook de autoverhuur was zo gevonden en geregeld.

Zo kwam het dat we om half 8 (het is in Portugal een uur vroeger) in Praia da Ouro aan de Vinho Verde zaten in een strandtentje aan zee. En toen scheen het zonnetje nog lekker, alhoewel er wel een frisse wind stond. De cataplana Marisco hebben we een half uur later maar binnen genuttigd. Overheerlijk! Een bolvormige koperen pan met deksel gevuld met verse vis en schaaldieren; jumbomosselen, krab, inktvis, gamba's, garnalen en witvis, gesmoord in bouillon met paprrika en ui. Daarbij werd er witte rijst geseerveerd. Een zeer verantwoorde lekkere maaltijd dus.

Na het eten hebben we nog even water ingeslagen en zijn teruggegaan naar het appartement om een beetje op tijd ons mandje op te zoeken. Zo'n reis hakt er qua vermoeidheid best wel in.

Innmiddels is de lucht geklaard een begint de zon voorzichtig door te breken. In het kader v.d. beweging gaan we zo 3 km over het strand naar Albufeira lopen. Daar kan ik dan misschien even dit stukje op de blog plaatsen, want hier in het appartement is er geen WIFI helaas.

1. Ronald:
    28 mei 2013
    Ondanks dat hier de zon schijnt, zit ik gewoon op m'n werk. Wel leuk dat we opstand weer mogen mee genieten van jullie vakantie. Veel plezier!
  2. Ria:
    28 mei 2013
    ziet er allemaal goed uit, blijf je reisverhaal volgen.
    Nog èèn weekje zitten wij ook lekker in de zon in Kefelonia (griekenland) geniet ervan.