Slapeloze nachten, El Rocio en Sevilla

2 juni 2013 - Matalascañas, Spanje

Dat was weer een fijn nachtje, maar niet heus. Enorme geluidsoverlast en wisselende temperaturen. Lastig om in los Tamarindos het klimaat te beheersen. Als ik het raam en luik dichtdeed wegens geluidsoverlast werd het gedurende de nacht te warm en als ik 's nachts het raam weer openzette werd het weer te koud.

De airco durfde ik niet te gebruiken omdat die eruitzag alsof hij dit seizoen nog niet gebruikt was. Met het oog op allerlei enge ziektes veroorzaakt door vastgegroeide bacteriën heb ik het gebruik van de airco maar vermeden.

Om nog maar te zwijgen van het kussen van 1.40 m. lang bij 50 cm breed aan 1 stuk!waar we samen gebruik van moesten maken. Als je bedenkt dat ik altijd met één arm onder mijn kussen slaap, snap je wel dat zo'n kussen het slaapcomfort niet verhoogt. (-;

Maar deze ongemakken liggen inmiddels letter en figuurlijk ver achter ons, want we zijn vanmorgen aangekomen in het Hilton hotel, voorzien van alle gemakken. We moeten alleen nog even wennen aan de temperatuur van 33 graden!

Op weg naar Sevilla hebben we bedevaartsoord el Rocia nog aangedaan. Het staat bekend om de wonderbaarlijke genezingen die bij het beeld van de maagd Maria hebben plaatsgevonden. Een heel bijzonder dorp, ik heb nog nooit zoiets gezien! (zie foto's)

Om 11 uur kwamen we aan bij het Hilton. Veel te vroeg om in te checken, maar men vond het geen probleem als we bij het zwembad gingen liggen. We kregen zelfs nog badlakens mee! Omdat een Hilton lunch niet binnen ons budget past, hebben we bij de benzinepomp naast het hotel een vers stokbrood gehaald. Ha ha! Samen et de tonijn en het Portugese kaasje die we nog in de auto hadden liggen werd het een heerlijk broodje die we we bij het zwembad genuttigd hebben.

Na de siësta was het tijd om in te checken. En op het kingsize bed met heerlijk zachte kussens en de airco en een muziekje aan, lig ik dit verslag te schrijven. Zometeen even douchen en dan de stad verkennen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nancy:
    2 juni 2013
    Nou, het klinkt alsof jullie niets te vroeg zijn aangekomen in het Hilton! Geniet maar lekker van alle luxe....

Prachtige foto's ook, met al dat zand, zonnetje en witte panden! Volgens mij hebben jullie een topvakantie, lekker relaxed en inmiddels heerlijk zonnig!

Geniet er maar van!
    Dikke kus voor jullie allebei,
    Nance
  2. Ria:
    2 juni 2013
    Hilton klinkt niet verkeerd, van het ene uiterste in het andere, geniet hier dus maar dubbel van.
    nog heel veel genieten maar samen, ik ga morgen mijn koffertje pakken zin in.
    gr. Ria